דף הבית » מחלקת תשושי נפש

מחלקת תשושי נפש

מחלקת תשושי נפשלאדם המוגדר כתשוש נפש, צפוי תהליך של ירידה קוגניטיבית, פגיעה בזיכרון וחוסר מסוגלות הולך וגובר להיות אחראי למעשיו. מכיוון שמהלך התקדמות המחלה לא תמיד עקבי, לעיתים קרובות, שרויים בני המשפחה והחולה בחוסר ודאות ובלבול בתהליך קבלת ההחלטות. אולם, בשלב בו החולה מאבד את היכולת לדאוג לעצמו וקיימת סכנה לשלומו, לרוב מתגבשת ההחלטה למצוא סידור מוסדי.

מחלקת תשושי הנפש הינה מחלקה סגורה, זאת במטרה למנוע אפשרות שחולה יצא ולא ידע לאן לחזור. ברוב המקומות קיימת חצר פנימית סגורה ומרחב מוגן בו יכולים החולים להתהלך בחופשיות ללא סכנת בריחה. ברוב המחלקות לתשושי נפש שוהים שני דיירים בכל חדר. במקרים מסוימים, על פי בקשת המשפחה, קיימת אפשרות לחדר פרטי.

שירותים רפואיים

הצוות במחלקה ערוך מבחינה מספרית על פי תקן של משרד הבריאות ובעל מיומנות בפיתרון של בעיות מיוחדות בקרב החולים, כגון התנגדות לרחצה, מצבי שיטיון ואף התפרצויות זעם.

בכל בית אבות או בית דיור מוגן בו נמצאת מחלקת תשושי נפש, נמצאת עובדת סוציאלית האחראית על קליטת הדיירים ועל רווחתם וכן פסיכוגריאטר אשר מבקר בתדירות קבועה ובודק את החולים, מתאים את מינוני התרופות וממליץ על דרכי טיפול להקלה במצב.

פעילויות

לעיתים הדיירים נמצאים בשלבי מחלה שונים, לכן לא כל הפעילויות מתאימות לכולם. דיירים אשר נמצאים בשלבים המוקדמים של המחלה יכולים להשתלב בפעילויות, כגון יצירה פתירת תשבצים וחוגים המערבים הבנת תכנים.

לדיירים בעלי יכולת קוגניטיבית ירודה מומלץ להשתלב בפעילות, כגון מוסיקה ותנועה אפילו כצופים פסיביים. במחלקות מסוימות קיים חדר חושים אשר מתאים לכל הדירים ומומלץ אף לדיירים שאינם מתקשרים כלל עם הסביבה.

מחירים ועלויות

השהות במחלקת תשושי נפש נעה בין9,000  שקלים לחודש במחלקות צנועות שבהן חדרים קטנים, לבין20,000  שקל לחודש במחלקות מרווחות ומפוארות.

מחלקת תשושי נפש בדיור מוגן

על הדיירים המתקבלים לדיור המוגן להיות מסוגלים לנהל אורך חיים עצמאי לחלוטין. אם במהלך שהותם חלה התדרדרות קוגניטיבית, בתי הדיור המוגן מגלים מידה של סבלנות ומאפשרים להמשיך את השהות בדירה עם עזרת מטפלת או עובד זר.

כאשר מצבו של הדייר אינו מאפשר עוד אורח חיים המתאים לאופי המקום ונשקפת סכנה לבריאותו, שהותו בדיור המוגן מסתיימת והוא מועבר למחלקת תשושי נפש. בחלק מהבתים, מחלקות אלה הינן חלק בלתי נפרד מהדיור המוגן, אולם במקרים רבים, מחלקת תשושי הנפש שייכת להנהלה נפרדת ולמרות שהם חולקים מבנה משותף, אין כל קשר בין מחלקה זו לדיור המוגן.

מחלקת  PRIVET CARE

ישנם  בתי דיור מוגן בהם קיימת מחלקת privet care, מחלקה סיעודית הכוללת יחידת דיור וטיפול אישי צמוד.

עליות של מחלקת ה- privet care הן בדרך כלל כ- 20,000 שקלים לחודש לכל הפחות. לרוב, פונים למחלקה זו דיירים אשר עדיין לא בשלים להיכנס למחלקה של בית אבות, אך כבר לא ניתן להשאירם בבית. תשושי נפש יכולים לשהות במחלקה זו רק בשלבים התחלתיים של מחלתם, כאשר אין סכנת בריחה.

פעילויות בדיור המוגן

במרבית בתי הדיור המוגן לא ניתן לשתף את הדיירים של מחלקת תשושי הנפש עם פעילויות הדיור המוגן. הסיבות לכך הן שמירה על כללי הבטיחות של תשושי הנפש וכן רצון לבדל את מחלקת העצמאים מהמחלקות האחרות.

למרות זאת, קיימים בתי דיור מוגן ספורים, אשר לאחר דיון ואישור של הנהלת המקום, משלבים דיירים מסוימים המלווים במטפל בפעילות של הדיור המוגן.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר